صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تغییرچهره باورنکردنی «بهروز پسر فهیمه» سریال پایتخت‌۶ + عکس بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از شبکه العراقیه | گفتگو درباره افق‌های مشترک رسانه‌ای ماجرای اعتراض ۲۰۰ نفر از کارکنان رویداد مهم سینمایی | جشنواره کن متوقف می‌شود؟ خبر‌های جدید درباره «زخم کاری ۳» + زمان پخش ماجرای شباهت چهره یک ساواکی با پدر مهران غفوریان + عکس هدف مصر از ساخت سریال «حشاشین» چه بود؟ نقش‌آفرینی ادریس‌البا در فصل دوم سریال «هواپیماربایی» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) «ساعت صفر» رضا رشیدپور چه زمانی پخش می‌شود؟ «مست عشق» در صدر گیشه سینمای ایران آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت
سرخط خبرها

«وحید آقاپور» بازیگر سریال «شریک جرم» کیست؟ + بیوگرافی | از «چک برگشتی» تا «جوکر» و «شریک جرم»

  • کد خبر: ۱۹۹۵۴۵
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
«وحید آقاپور» بازیگر سریال «شریک جرم» کیست؟ + بیوگرافی | از «چک برگشتی» تا «جوکر» و «شریک جرم»
وحید آقاپور که این روز‌ها با سریال‌های شبکه نمایش خانگی «شریک جرم» و «مگه تموم عمر چند تا بهاره» در خانه‌ها و با فیلم «سرهنگ ثریا» مهمان سینماهاست، متولد ۱۳۵۷ در شهر ری و اصالتاً اهل آذربایجان شرقی و ترک زبان است.

به گزارش شهرآرانیوز، وحید آقاپور در سال ۱۳۵۷ در شهر ری متولد شد، وی اصالتاً اهل آذربایجان شرقی و ترک زبان بوده و بازیگر است. فوق‌لیسانس کارگردانی نمایش از دانشکده سینما تئاتر است، از تئاتر شروع کرده و حالا در سینما و تلویزیون فعالیت دارد و متأهل است.

زندگینامه

وحید آقاپور در ۱۲ خرداد سال ۱۳۵۷ در شهر ری (محله‌ شاه عبدالعظیم(ع)) به دنیا آمد، او اصالتاً اهل آذربایجان شرقی و ترک زبان است. مجید آقاپور عموی او، یکی از شهدای جنگ ایران و عراق است، او در رشته هنر در دانشگاه تحصیل کرد و در مقطع فوق‌لیسانس کارگردانی نمایش از دانشکده سینما تئاتر فارغ‌التحصیل شد. کار خود را ابتدا از تئاتر شروع کرده و اکنون در سینما و تلویزیون فعالیت دارد.

وی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۶ وقتی ۱۹ ساله بود از فرهنگسرای بهمن تهران با نمایش هاپوخان شروع کرد. دو سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۸ با نمایش عروسکی «خورشید در آتش» به عنوان عروسک‌گردان وارد این عرصه شد و تجربه‌هایی به‌دست آورد و سال ۱۳۸۴ به عنوان کارگردان و بازیگر ظاهر شد و برای اولین بار نمایش «دو دلقک و نصفی» را در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برد.

در سال ۱۳۸۷ در ۳۰ سالگی برای اولین بار با تله‌فیلم «خوشبختی» به کارگردانی بهروز شفیعی جلو دوربین رفت و در سال ۱۳۸۹ با فیلم «پذیرایی ساده» به کارگردانی مانی حقیقی وارد سینما شد.

اولین تجربه‌اش در تلویزیون در سال ۱۳۹۰ سریال «چک برگشتی» به کارگردانی سیروس مقدم بود. او پس از ۷ سال با سریال «لحظه گرگ و میش» در زمستان ۱۳۹۷ دوباره به تلویزیون بازگشت. آقاپور در سال ۱۳۹۶ در مجموعه‌ عروسکی «سوغات جنگل» به کارگردانی امیر سلطان احمدی و داریوش کفایی ایفای نقش کرد. او در سال ۱۳۹۹ بار دیگر با مانی حقیقی همکاری و در فیلم «تفریق» بازی کرد.

فیلم «آوا» به کارگردانی صدف فروغی یکی دیگر از تجربه‌های سینمایی وحید آقاپور است. او در فیلم «اکسیدان» هم ایفای نقش کرد. آقاپور با حضور در فصل دوم برنامه جوکر فضایی تازه را تجربه کرده است.

او تاکنون در بسیاری از تئاتر‌ها و عروسک گردانی‌ها ایفای نقش کرده است.

ازدواج

وحید آقاپور در ۲ مرداد سال ۱۳۸۲ در ۲۵ سالگی با مریم داننده‌فرد، بازیگر تئاتر و تلویزیون ازدواج کرد.

افتخارات 

جایزه اول بازیگری مرد از چهارمین جشنواره نمایشنامه‌های کوتاه دانشگاه تهران

جایزه دوم بازیگری مرد از چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویان

جایزه دوم بازیگری مرد از پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویان کشور‌

جایزه‏ دوم بازیگری مرد از اولین جشنواره پارودی‌

جایزه‏ اول بازیگری مرد از چهارمین جشنواره تئاتر کانون‌های نمایش شهرداری تهران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->